Kan jag staka hela Vasaloppet utan fästvalla?

Uppdaterad

Svar · Vasahjälpen
Verifierat
Fakta

Det går, och allt fler gör det på stakskidor utan fästzon, men det kräver mycket stor överkropps- och bålstyrka. De flesta motionärer avråds från att staka hela vägen och har det bättre med fästzon.

FördjupningLäs hela guiden: Skidguide

Fler frågor i samma kategori

Kan jag staka hela Vasaloppet utan fästvalla? – Vasahistorier