Lönar det sig att köa tidigt vid leden?

Uppdaterad

Svar · Vasahjälpen
Verifierat
Fakta

Ditt led bestäms av seedningen, men platsen inne i ledet är först till kvarn. Lederna öppnar 05.00 till 05.30, och många köar tidigt för att komma långt fram i sitt led och slippa en del av trängseln vid start.

FördjupningLäs hela guiden: Så funkar starten i Vasaloppet

Fler frågor i samma kategori

Lönar det sig att köa tidigt vid leden? – Vasahistorier